On Stage 2015

Getuigenissen van Toekomstmaker

Fien Bombeke wil met “Over mijn vak heen” vakoverstijgend werken integreren in het secundair onderwijs:

“Na Mystery on Stage is er voor mij een sneltrein gepasseerd. Twee weken na de presentaties kreeg ik een email van een  school in Ternat met de vraag of ik vanaf september de vakken PO én MO, en het liefst gecombineerd, wou geven. Dat aanbod liet ik niet los en hoewel het een eindje treinen is, geef ik nu - tussen het studeren door -  les aan 360 fantastische pubers. Dank voor het opzetje!”

Steven Cnudde over zijn secundair schoolmodel voor hart, hoofd en buik:

“Ik mocht het Mystery on Stage inpalmen voor mijn schoolmodel. Ik heb mensen gevonden die met me willen brainstormen rond onderwijsvernieuwing. Met de directie van de basisschool van mijn dochter zit ik aan tafel om daar een visie uit te schrijven én neer te zetten. Ik rijk er alle tools aan die ik verzamelde. Mijn droom is internationaal aanwezig bij veel mensen. In kleine stapjes verandert het schoollandschap. Niemand heeft op dit moment blijkbaar nood aan een heel nieuwe school, dus liet ik die droom los. Ik vertrouw de nieuwe stroom in de wereld en de mensen die me contacteren. Dank voor jullie initiatief!”

Koen Cools en Joke Klaassen die hun studenten uitdagen om kritisch te zijn over maatschappij en wereld:

Persoonsvormende educatie in de lerarenopleiding is nog steeds geen sexy titel, nog steeds een mond vol. Maar nog steeds een vak dat in volle ontwikkeling is met als doel: een open blik op de mens, de straat, de maatschappij en de wereld. Mystery on Stage – en meer nog de rondetafelgesprekken achteraf – bezorgden ons inhoudelijke input, leverde een kritische blik, liet ons kennismaken met gelijkgezinden en sterkte ons in de overtuiging dat ons project waardevol is. Succes met de volgende editie!”

 Inès Formesyn over haar leeronderneming Foxbox:

"Dankzij onze deelname aan "Mysterie on Stage" zijn we in contact gekomen met Samman. We worden nu door hen gecoacht. Op deze manier krijgen we een beter beeld waar we precies naartoe willen en hoe we deze doelen kunnen bereiken. We hebben bovendien het geluk dat we hiervoor de nodige financiële ondersteuning hebben gekregen via het Sammanfonds. Veel dank dus aan het Mysterie van Onderwijs!"

 

Verder in 2014

Steven D’Haens stimuleert met Talent-Rijk jonge mensen om bewust en vol vertrouwen in het leven te staan.

Katja Schipperheijn creëert met sCool een platform voor sociaal leren.

Emily Claes vertelt hoe zij en haar collega’s een opleiding voor onderwijstalenten organiseren.

Cindy Maas brengt graag rustmomentjes naar de klas. Want rust werkt!

Kristien Druyts ziet heel veel verbindingen tussen onderwijs & cultuur en gaat voor matchmaking.

Filip Burgelman laat met het MERK IK zijn studenten hun opleiding in eigen handen nemen.

Stel je kandidaat voor 2017

Vul het formulier in met jou project in de kijker en we contacteren je snel 

Theatre-Stage-with-Spotlights klein.png

Viewed 2,013 times