Reminders

Over Ons

Het Mysterie van Onderwijs...

… is een beweging die zich inzet voor ondernemen in onderwijs.

… gaat ervan uit dat kwaliteitsvol onderwijs wordt gerealiseerd door mensen, in een onderwijssetting op mensenmaat ,als balancerend alternatief voor het steeds meer dominante efficiëntiediscours.

… gaat uit van de gelijkwaardigheid van mensen en het fundamentele recht van allen op kwaliteitsvol onderwijs. Wat kwaliteitsvol onderwijs is, wordt in specifieke contexten en in een altijd voortdurend overleg door verschillende partners keer op keer onderzocht, bevraagd en ge(her)definieerd in en door samenspel tussen wetenschappelijke en praktijkkennis

... focust zich op het (samen)spel van mensen en ideeën in onderwijs, omdat kwaliteit dynamisch is en in beweging.

… gelooft in leraars als ondernemers in onderwijs: ze zijn niet louter uitvoerders, in team nemen ze autonomie op en in hun diversiteit en professionaliteit worden ze gesteund en vertrouwd door de andere onderwijsstakeholders.

… wil ondernemers in onderwijs een podium geven, zodat ze in en door de spot lights gezien worden en kansen krijgen om actief verbindingen te maken met mensen die hun ondernemen kunnen (helpen) ondersteunen en ontwikkelen.

… gelooft dat kwaliteitsvol onderwijs zelf verbindt en dé hefboom is voor een duurzame en dynamische samenleving.

… verbindt zich met internationale bewegingen, verdragen en ambities die deze doelstellingen ondersteunen.

… gelooft in de kracht van het (feestelijk) samenzijn en verwelkomt mensen die in eigen naam de wereld via het onderwijs in beweging wil zetten door verbinding.

Onze Axioma's

Het Mysterie van Onderwijs gaat uit van de volgende zeven axioma’s*:

1. Mysterie. Onderwijs is een mysterie.

2. Leren. Onderwijs draait om leren.

3. Actief. De toekomst creëren we zelf.

4. Positief. Leerkrachten zijn helden.

5. Mensen. Relatie gaat voor op structuur.

6. Feesten. Alles moet zolang het leuk is.

7. Relativeren. Wij zijn ook zoekende.

*Axioma’s zijn passé.

Pagina Navigatie

images_78.jpeg

Viewed 1,951 times