On Stage 2020

Mystery on Stage 2020 - Boekenhuis Theoria - Kortrijk

Mystery on Stage 2020 

25 maart 2020

Kortrijk

UPDATE: Omwille van het COVID-19 virus gaat Mystery on Stage niet door op 25 maart. We volgen de ontwikkelingen op de voet en beslissen op een later tijdstip wanneer we Mystery on Stage 2020 wel kunnen laten doorgaan. 


De volgende editie van Mystery on Stage belooft weer een mooie te worden. Mystery Hub West-Vlaanderen heeft een prachtige locatie gevonden in het boekenhuis Theoria (vlak bij het station). 23 Toekomstmakers waagden hun kans met een vernieuwend onderwijsidee. Slechts 10 van hen kunnen effectief op ons podium staan. Onze jury boog zich over de kandidaturen en zorgde voor een boeiend en evenwichtig geheel. Wie de 10 Toekomstmakers zijn, lees je onderaan de pagina. Maar zonder straf publiek, geen Mystery on Stage, dus...

OP ZOEK NAAR STRAF PUBLIEK

Ons straf publiek luistert met veel enthousiasme, is nieuwsgierig, denkt mee, verder en door. Tijdens rondetafelgesprekken komen toekomstmakers en publiek samen tot nieuwe ideeën. Ook mensen van buiten het onderwijs zijn welkom om mee te denken!

Doe mee en schrijf je hier in


OP HET PROGRAMMA

18:00: onthaal + netwerkdiner
verzorgd door de leerlingen van CLW Kortrijk.

19:30: Toekomstmakers op het podium

20:45: Start rondetafelgesprekken

21:45: Afronding en toogbabbels


TOEGANGSPRIJS TOT DE TOEKOMST

Mystery on Stage met eten: 35 euro

Mystery on Stage zonder eten: 15 euro


Leden van het Mysterie van Onderwijs* en studenten: 5 euro korting.

Je inschrijving is definitief na overschrijving van jouw bijdrage op het Mysterie van Onderwijs rekeningnummer  BE11 9731 2400 6248 met je naam + Mystery on Stage 2020 als vrije mededeling.

*Lidgeld is 20 euro per jaar. Meer info vind je hier. 



DE 10 TOEKOMSTMAKERS


My Compass - The future is yours. Dream big. Start now. 
Steven Vanmol

MyCompass laat studenten en (startende) werknemers toe proactief na te denken over hun professionele dromen, ze worden hierbij ondersteund door de digitale leeromgeving en coaches. De leeromgeving laat hen toe hun leerproces te plannen, te monitoren, te documenteren en te evalueren; de coaches ondersteunen het reflectieproces en tillen het naar een hoger niveau. 


Artificiële Intelligentie op School 
Natacha Gesquière

Met AI op School brengen we inzichten in artificiële intelligentie naar de klas met hands-on en innovatief lesmateriaal, gratis te vinden op onze website. Met uniek lesmateriaal - gestoeld op een context uit actueel wetenschappelijk onderzoek - zorgen we ervoor dat leerlingen betere gebruikers van AI zijn en ook AI-systemen kunnen creëren. 


Back tot the roots
Sarah Engels en Encarnita Jiménez-Galafat

Leerlingen gaan op zoek naar hun roots en koppelen dit terug aan hun huidige identiteit in Vlaanderen. Stevige bomen hebben sterke wortels. Het is goed als mensen weten waar ze vandaan komen. Het is een deel van je identiteit en het versterkt je in je zijn.  Elk kind , ongeacht de afkomst,  zou de kans moeten krijgen om op zoek te gaan naar de eigen Roots.


Honours Degree tackles wicked problems in our society
Wouter Vandekerckhove

 In het Honours Degree wordt een groep van 18 excellente studenten uit de 6 studiegebieden van VIVES geconfronteerd met een maatschappelijk relevant vraagstuk dat enkel door een interdisciplinair team met veel zin voor ondernemerschap beantwoord kan worden.


Fileer - stoppen met gedifferentieerd lesgeven, starten met gedifferentieerd organiseren 
Frank Derycke

Een flexibele organisatie zorgt voor een leertraject op maat van elke leerling: geen klassen, geen uren, geen vakken, maar een flexibel leertraject voor elkeen. 


Van cadans naar balans - School voor innovatief, duurzaam en betrokken onderwijs.
Sonia Parent

Een learning park waar leerlingen zich veilig voelen en alleen of in groep leren, verbonden met de buitenwereld. Een school waar het theoretische en het praktische tot elkaar komen en kinderen zich echt ontwikkelen tot burgers.


Blended learning: as simple as ABC?
Sylke Vandercruysse en Lies Demeulenaere

Hogeschool VIVES werkt op geïntegreerde wijze via connected curriculum en blended learning aan onderwijsontwikkeling. Dat levert innovatieve voorbeelden van blended learning op die gebaseerd zijn op de ABC-methodiek.


Groene speelplaatsen!
Kenny Windels

Transformatie van saaie, grijze, zielloze speelplaatsen tot avontuurlijke, uitdagende en groene speelplaatsen! Transformatie van een schoolspeelplaats heeft twee knelpunten voor scholen. Enerzijds is er vaak geen budget of weet de school niet welke (subsidie)kanalen ze kunnen aanschrijven. Anderzijds zouden de scholen beroep moeten kunnen doen op een 'begeleidingsstructuur' die hen helpt in het participatief proces, het bepalen van een visie, het zoeken van geld/subsidies, het aanstellen van een ontwerper en het achteraf educatief bruikbaar maken van natuurlijke speelplaatsen. 


Kwaliteitsgroeimodel als hefboom voor onderwijs- EN organisatiekwaliteit!
Erik Conings

Met het kwaliteitsgroeimodel kan een school haar onderwijskwaliteit inbedden in een degelijke organisatiekwaliteit en haar toekomst borgen in een strategisch plan. Door middel van !benchlearn! kunnen we leren van elkaar en elkaar versterken. 


STEAMLab: wij brengen de makermovement naar jouw klas!
Stijn De Mil

STEAMLab: een laagdrempelige manier om de maker movement in je klas en in je leerstof binnen te brengen. Met STEAMLab willen we de aangepaste fysieke en digitale tools van een makerspace op een geschikte manier (mobiel, veilig, compact) de klas binnenbrengen. Zo willen we ervoor zorgen dat leerkrachten vertrouwd geraken met de maker pedagogie op een laagdrempelige manier zonder dat het als "extra" -bovenop alle taken die een leerkracht al heeft- komt.




Viewed 2,391 times