On Stage 2017

Toekomstmakers Mystery On Stage 2017

Dit was Mystery on Stage 2017!


Onze Toekomstmakers en ons zeer straf publiek maakten er een wervelende avond van. 

33548913544_063bc52554_o.jpg

Snuister even door de presentaties. Wie graag alle presentaties van 2017 nog eens herbekijkt, kan dat op ons YouTube-kanaal. Meer foto's kan je bewonderen in dit Mystery on Stage 2017-album.




Als ik het kan, kan jij het ook!

Rihab Hajjaji | Pep! Positive Education Psychology

Nergens in de geïndustrialiseerde wereld is er een groter verschil in onderwijsprestaties tussen allochtonen en autochtonen als hier in Vlaanderen, ons project heeft de ambitie om die gap te verkleinen door de jongeren te informeren en te empoweren waardoor ze hun eigen weerbaarheid versterken en geinformeerd opportuniteiten in het onderwijs herkennen en hun zwakke positie binnen het Vlaams onderwijssysteem verbeteren.

 

Project ‘Goe Bezig’

Nik Lippens | Leerkracht TKO & Community builder bij Give a Day vzw

We brengen vrijwilligers, scholen, bedrijven, organisaties en lokale besturen samen om maatschappelijke uitdagingen aan te gaan via vrijwilligerswerk. Zo creëren we een grote positieve impact.

 

De school als spel

Lies Vermant | Level 21

Een school waar leren het spel is, de leerlingen voltooien missies in teams en verslaan "de slechterik" als examen. Motiverend, ervaringsgericht en vernieuwend leren zodat kinderen klaar zijn voor de jobs van morgen.

 

#diversiteitpositief

Anja Copejans

#diversiteitpositief is een project dat gelijke onderwijskansen ondersteunt en teams de tools aanreikt om productiever om te gaan met de maatschappelijke realiteit. Vanuit een andere bril kijken naar de klascontext en de mogelijkheden van interculturaliteit, wordt er op termijn volop ingezet vanuit de persoonlijke talenten en mogelijkheden ongeacht de thuissituatie of afkomst.

 

Online content op maat van jongeren

Lies Roels | Ambrassade

De Ambrassade lanceert in september 2018 een nieuw online verhaal waar jongeren in de algemene overload aan informatie betrouwbare inhoud kunnen vinden, delen en creëren. We gaan voor een sterk herkenbaar merk, waar info op hun maat gecentraliseerd is en toegang tot hulp en advies op 1 muisklik verwijderd is.

 

SDG’s – Van New York tot in de klas

Katrien Geens | 11.11.11

11.11.11 wil de SDG-agenda die goedgekeurd werd in New York vertalen tot op klasniveau. Leerlingen ontdekken niet enkel wat de SDGs zijn, maar leren hoe ze kunnen bijdragen tot de realisatie van de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen (SDGs). We zoeken naar de behoeften van de onderwijssector.

 

Een nieuwe secundaire school

Patricia Poot | Stedelijk Onderwijs Antwerpen

Een nieuwe secundaire school oprichten binnen het net van het stedelijk onderwijs Antwerpen. De drie referentiekaders waarbinnen we de school willen ontwikkelen zijn Leren zichtbaar maken - John Hattie (voor onderwijs); Reïnventing organisations - Frédéric Laloux (voor organisatieontwikkeling); Theory U - Otto Scharmer (zoektocht naar diepgaande verandering). Voorbeelden van scholen die we inspirerend vinden en die passen binnen onze 3 referentiekaders zijn: Esbz Schüle Berlin en Greenschool Bali Indonesië.

 

Transformeer je school naar een generatief ecosysteem

Liesbeth Debruyn | Leerkracht & begeleider transformatieprocessen in het onderwijs

Velen kennen intussen voorbeelden van scholen die onderwijs totaal anders durven aanpakken en daar succesvol in zijn. Aan de hand van de metafoor van een ecosysteem geef ik inzichten mee die helpen bij de transformatie naar een school als gezonde leeromgeving.

 

Biolab@school

Winnie Poncelet | Ekoli

Het onderwijs in biowetenschappen is in vele scholen niet meer van deze tijd door infrastructuur dat te wensen overlaat, een gebrek aan relevante lesinhoud en een oubollige aanpak. Biolab@school installeert een modern biolabo op een pilootschool, aangevuld met nieuwe relevante, praktische en uitdagende lesinhoud.


Viewed 1,019 times