Published
on
November 28, 2017
| 2,472 views
| 1 follower
members are following updates on this item.
We polsten bij de toekomstmakers van de vorige edities wat hun deelname aan Mystery on Stage voor hen en hun project heeft betekend. Hieronder enkele reacties.
Lies Vermant | www.level21.be | Level21 kreeg een boost na Mystery On Stage. Ik leerde nieuwe mensen kennen die ik vandaag nog maandelijks tegenkom. Ook ontstonden er linken tussen mijn project en die van de andere sprekers. Dat leidde tot hele toffe samenwerkingen. Ik kon de impact op voorhand moeilijk inschatten maar ben nog steeds elke dag dankbaar dat ik mijn verhaal op deze manier kon delen. |
Winnie Poncelet | www.ekoli.be | De deelname aan Mystery on Stage heeft ons heel veel positieve energie en feedback gegeven. We zijn ondertussen verder gegaan zoals gepland en ferm aan het opschalen in onze activiteiten met de vzw. Het biolabo is nog in ontwikkeling, maar het komt er! |
Anja Copejans | #diversiteitpositief | Mijn deelname aan Mystery on stage heeft me uitgedaagd om zelf ook breder te durven kijken en naar de basis te gaan van de vele moeilijkheden waarmee onderwijs momenteel geconfronteerd wordt. Het stimuleert me om meer antwoorden te vinden op de vele vragen die me momenteel worden gesteld. Het blijft een uitdaging en biedt veel voldoening om niet alleen het verschil te kunnen maken voor onderwijs maar zelf ook te blijven groeien hierin. Ik durf dan ook te stellen dat mijn deelname een opstapje is geweest naar verdieping, ook voor mezelf. |
Liesbeth De Bruyn | Transformeer je school naar een generatief ecosysteem | Voor mij is er nu de verscherpte uitdaging om onderwijsorganisatoren te inspireren contexten als ecosystemen te creëren die georiënteerd zijn op mogelijkheden en groei. Dat is een verruiming van de huidige oriëntatie op vooraf bepaalde leerdoelen en eindtermen. Met drie mensen werken we aan 'The Pearlfarm', een concept en metafoor dat mensen wil meenemen in hun eigen verhaal van creëren en groeien en dat inzicht geeft in en helpt bij de verweven processen die daarmee verbonden zijn. Dit vormt de kern van leren. |
Fien Bombeke | ‘Over mijn vak heen’: Vakoverstijgend werken integreren in het secundair onderwijs | “Na Mystery on Stage is er voor mij een sneltrein gepasseerd. Twee weken na de presentaties kreeg ik een email van een school in Ternat met de vraag of ik vanaf september de vakken PO én MO, en het liefst gecombineerd, wou geven. Dat aanbod liet ik niet los en hoewel het een eindje treinen is, geef ik nu - tussen het studeren door - les aan 360 fantastische pubers. Dank voor het opzetje!” |
Steven Cnudde | Secundair schoolmodel voor hart, hoofd en buik | “Ik mocht het Mystery on Stage inpalmen voor mijn schoolmodel. Ik heb mensen gevonden die met me willen brainstormen rond onderwijsvernieuwing. Met de directie van de basisschool van mijn dochter zit ik aan tafel om daar een visie uit te schrijven én neer te zetten. Ik rijk er alle tools aan die ik verzamelde. Mijn droom is internationaal aanwezig bij veel mensen. In kleine stapjes verandert het schoollandschap. Niemand heeft op dit moment blijkbaar nood aan een heel nieuwe school, dus liet ik die droom los. Ik vertrouw de nieuwe stroom in de wereld en de mensen die me contacteren. Dank voor jullie initiatief!” |
Koen Cools en Joke Klaassen | Studenten uitdagen om kritisch te zijn over maatschappij en wereld | “Persoonsvormende educatie in de lerarenopleiding is nog steeds geen sexy titel, nog steeds een mond vol. Maar nog steeds een vak dat in volle ontwikkeling is met als doel: een open blik op de mens, de straat, de maatschappij en de wereld. Mystery on Stage – en meer nog de rondetafelgesprekken achteraf – bezorgden ons inhoudelijke input, leverde een kritische blik, liet ons kennismaken met gelijkgezinden en sterkte ons in de overtuiging dat ons project waardevol is. Succes met de volgende editie!” |
Inès Formesyn | Leeronderneming Foxbox: | "Dankzij onze deelname aan "Mysterie on Stage" zijn we in contact gekomen met Samman. We worden nu door hen gecoacht. Op deze manier krijgen we een beter beeld waar we precies naartoe willen en hoe we deze doelen kunnen bereiken. We hebben bovendien het geluk dat we hiervoor de nodige financiële ondersteuning hebben gekregen via het Sammanfonds. Veel dank dus aan het Mysterie van Onderwijs!" |
Page Options