Published
on
March 2, 2020
| 2,690 views
| 1 follower
members are following updates on this item.
My Compass - The future is yours. Dream big. Start now.
Steven Vanmol
MyCompass laat studenten en (startende) werknemers toe proactief na te denken over hun professionele dromen, ze worden hierbij ondersteund door de digitale leeromgeving en coaches. De leeromgeving laat hen toe hun leerproces te plannen, te monitoren, te documenteren en te evalueren; de coaches ondersteunen het reflectieproces en tillen het naar een hoger niveau.
Artificiële Intelligentie op School
Natacha Gesquière
Met AI op School brengen we inzichten in artificiële intelligentie naar de klas met hands-on en innovatief lesmateriaal, gratis te vinden op onze website. Met uniek lesmateriaal - gestoeld op een context uit actueel wetenschappelijk onderzoek - zorgen we ervoor dat leerlingen betere gebruikers van AI zijn en ook AI-systemen kunnen creëren.
Back tot the roots
Sarah Engels en Encarnita Jiménez-Galafat
Leerlingen gaan op zoek naar hun roots en koppelen dit terug aan hun huidige identiteit in Vlaanderen. Stevige bomen hebben sterke wortels. Het is goed als mensen weten waar ze vandaan komen. Het is een deel van je identiteit en het versterkt je in je zijn. Elk kind , ongeacht de afkomst, zou de kans moeten krijgen om op zoek te gaan naar de eigen Roots.
Honours Degree tackles wicked problems in our society
Wouter Vandekerckhove
In het Honours Degree wordt een groep van 18 excellente studenten uit de 6 studiegebieden van VIVES geconfronteerd met een maatschappelijk relevant vraagstuk dat enkel door een interdisciplinair team met veel zin voor ondernemerschap beantwoord kan worden.
Fileer - stoppen met gedifferentieerd lesgeven, starten met gedifferentieerd organiseren
Frank Derycke
Een flexibele organisatie zorgt voor een leertraject op maat van elke leerling: geen klassen, geen uren, geen vakken, maar een flexibel leertraject voor elkeen.
Van cadans naar balans - School voor innovatief, duurzaam en betrokken onderwijs.
Sonia Parent
Een learning park waar leerlingen zich veilig voelen en alleen of in groep leren, verbonden met de buitenwereld. Een school waar het theoretische en het praktische tot elkaar komen en kinderen zich echt ontwikkelen tot burgers.
Blended learning: as simple as ABC?
Sylke Vandercruysse en Lies Demeulenaere
Hogeschool VIVES werkt op geïntegreerde wijze via connected curriculum en blended learning aan onderwijsontwikkeling. Dat levert innovatieve voorbeelden van blended learning op die gebaseerd zijn op de ABC-methodiek.
Groene speelplaatsen!
Kenny Windels
Transformatie van saaie, grijze, zielloze speelplaatsen tot avontuurlijke, uitdagende en groene speelplaatsen! Transformatie van een schoolspeelplaats heeft twee knelpunten voor scholen. Enerzijds is er vaak geen budget of weet de school niet welke (subsidie)kanalen ze kunnen aanschrijven. Anderzijds zouden de scholen beroep moeten kunnen doen op een 'begeleidingsstructuur' die hen helpt in het participatief proces, het bepalen van een visie, het zoeken van geld/subsidies, het aanstellen van een ontwerper en het achteraf educatief bruikbaar maken van natuurlijke speelplaatsen.
Kwaliteitsgroeimodel als hefboom voor onderwijs- EN organisatiekwaliteit!
Erik Conings
Met het kwaliteitsgroeimodel kan een school haar onderwijskwaliteit inbedden in een degelijke organisatiekwaliteit en haar toekomst borgen in een strategisch plan. Door middel van !benchlearn! kunnen we leren van elkaar en elkaar versterken.
STEAMLab: wij brengen de makermovement naar jouw klas!
Stijn De Mil
STEAMLab: een laagdrempelige manier om de maker movement in je klas en in je leerstof binnen te brengen. Met STEAMLab willen we de aangepaste fysieke en digitale tools van een makerspace op een geschikte manier (mobiel, veilig, compact) de klas binnenbrengen. Zo willen we ervoor zorgen dat leerkrachten vertrouwd geraken met de maker pedagogie op een laagdrempelige manier zonder dat het als "extra" -bovenop alle taken die een leerkracht al heeft- komt.
Page Options